Wednesday, July 19, 2006

Topul RECMA – o gluma???

Am vazut topul RECMA tradus pe adplayers pentru Romania. Acesta organizatie (RECMA – REsearch Company Evaluating The Media Agency Industry) este o autoritate care se ocupa cu evaluarea si realizarea de topuri intre agentiile media din lume, acum pentru prima oara in Romania, il puteti vedea aici. Ce m-a frapat: 1. prima stelutza, aferenta bugetelor trecute in dreptul fiecarei agentii : “* Datele monitorizate nu includ bugetele de media pe Cinema, partial Ziare, partial presa scrisa de nisa, outdoor, Media ambientala, online, new mwdia (sms, MMS), recrutare, direct mail” Sa inteleg ca sumele sunt rate card??? Imposibil am vorbi de sute de milioane. Sa inteleg ca sumele declarate sunt nete dar nu includ OOH, cinema, on line, etc??? Imposibil, ar insemna ca sumele sunt cu minim 20-25% mai mari. Ireal, atunci am vorbi de o piata totala de peste 500 milioane eur (daca mai punem si agentiile care nu sunt in top), bani care nu sunt in piata Romaneasca. Insemna ca stelutza chiar nu exista, am gresit tot tirajul! Poate ma lamuriti... 2. Mediacom. Da m-a frapat, probabil ca include bugetul P&G buget care din cate stiu nu ruleaza prin ei ci se duce direct la televiziuni. Si si asa eu cred ca sunt umflate, de aici probabil si 2.5 milioane EUR pe cap de angajat furajer 3. Y&R. Este cu 30% mai mare decat Zenith singur. Nu cred. 4. Media Investment care isi estimeaza o crestere de numai 2milioane 2006 vs. 2005. asta deoarece am citit ca aceste cifre sunt date cam in mai 2006 cand pitch-urile s-au cam incheiat deci fiecare a putut sa isi faca un bilant. mai sunt si altele???

26 Comments:

Anonymous cristi said...

Si tu faci parte din cei care se asteapta sa vina niste baieti destepti de afara care sa ne lumineze, in probleme carora noi nu le dam de cap?

Acolo's ratecarduri Alfacont cu discount average stabilit in functie de volumele nete estimate pe piata. Volumele astea au fost impartite la "agentiile cunoscute" de RECMA.
Daca ai tv cu RC mare si audiente mici, avansezi in top :)

Sunt prea multe stelute ca sa merite enumerate.

Dar ca sa confirm. Y&R & mediacom sunt sensibil mai jos in real. Am un dubiu daca nu cumva in 2006 voi sunteti mai sus si McCannul mai jos.

Eventual dupa ce sindicalizam onlineul, il luam si pe Liviu si facem un pic de lumina si in zona asta :))

7/19/2006 04:43:00 AM  
Blogger razvan varabiescu said...

:)) tare. descopar pe zi ce trece un interlocutor foarte agreabil in persoana ta... si nu e barba.

liviu cu siguranta este cea mai desteapta persoana pe care am cunoscut-o asa ca daca intervine va rezolva singur probleme...

concluzia evidenta ar fi ca am conditii mai bune decat McCann (atata vreme cat la net suntem similari si la rc ei sunt mult peste...), sau noi folosim prima mai mult????

prima cheie de control ar fi acel cost/vita furajera. e clar ca mediacom si Y&R au bagat in ele...

Universal Mccann fiind in pravalie cu Mccann are mai putini angajati deoarece reduce cele 3 secretare, 5 soferi si 2 portari... de aceea nu i-am pus pe tapet...

daca tinem cont de agreemant-ul MD/OMD (care ne-ar propulsa primii in top), voi trebuie sa faceti 50mil si 1 EUR(o sa fac eu o donatie) sa devenim primii 2 jucatori sa trecem la pasul 2...

7/19/2006 05:05:00 AM  
Anonymous cristi said...

:))

simpatia e reciproca.

Ok cu "teamul",
eu vin cu ceva experienta:(tot dand estimari si forecasturi pentru retea pana la urma mi-am facut un soi de tool in excel cu niste costuri medii pe clienti (mari si apoi categorii de clienti)cu raporturi de costuri intre statii si separat intre dayparturi .... etc.

Liviu cu maiestria lui in ale excelului si cu abordarea algoritmica.

Si evident avem nevoie de un buyer puternic ca sa mai facem checkinguri cu realitatea :).


PS: Nu-i ok cu donatia ca topul e pe cheltuieli nu pe venituri, si daca tu-l cheltui treci pe locul 1 ::).

Mai bine, daca suntem la balotaj d-au e o comanda de 1 euro pe blogul tau (faci 250 de adviewuri intr-o luna?, ca mi-e clar ca daca pun limitari pe cookie n-am sanse sa cheltui prea mult)

7/19/2006 05:51:00 AM  
Blogger razvan varabiescu said...

nu stiu unde as putea vedea traficul, dar pot sa dau rest la un euro, pana la urma si 0.005EUR (adica traficul actual) ar fi suficient sa va urce in top... plus ca am sperantze sa il dublez

:)) fii atent, am postat ceva legat de sowhat, un blog dragutz al unei fete din marketing/advertising. mi-a dat mail ca a avut 200 de vizitatori unici si 800 de afisari venite de pe adresa mea. si asta pentru ca tot grupul BBDO iese pe un singur IP...

crezi ca imi facea avansuri???

7/19/2006 06:04:00 AM  
Blogger Cristian said...

intra pe statcounter.com sau pe trafic.ro, ia un cod de acolo si pune-l pe blog. asa ne demonstrezi cat de tare esti, maestre! ;O)

7/19/2006 06:50:00 AM  
Blogger razvan varabiescu said...

am facut rost prin amabilitatea dl Iulian toma de metodologia de calcul a netelor bugetelor saracele...

fiti atenti ca sunt tari, bine ca nu au luat bani pentru asta (avea dreptate Cristi):

RC alfa cont - 85%. deci cine are clienti mari are de castigat si asta din 2 motive:
1. clientii mari au conditii mai bune si implicit discounturi mai mari deci apar cu sume consumate mai mari decat reale
2. ma intreb daca RECMA stie cu cine lucreaza papillon? sau west park???

asa se explica si aparitia f sus mediacom (P&G) si Y&R (Danone si Colgate).

m-am lamurit...

7/19/2006 06:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Razvan,
Fara a puncta intrebarile tale:
1. DA. Cred ca pot fi si 500 milioane EUR, pentru ca aici sunt cifre din estimari ale bugetelor agentiilor de media, care contin TOATE bugetele agentiilor de media si nu pe cele evaluate de specialistii nostri, mult mai preocupati de contabilitatea serviciilor, publicate si la Registrul Com spre sfarsitul anului. „Topul” RECMA este in realitate un RAPORT, bazat pe evaluarile bugeteleor de media, evaluate la rate Card fara discountul mediu si nu pe facturi eliberate de agentii si canale media.

Evaluarile nete ale „contabililor” nostri din piata sunt una, in vreme ce RECMA este obligata de metodologie sa adune RC si sa aplice un discount mediu care, pe TOATA MEDIA din RO, a fost de 85%, fata de baza monitorizarilor furnizate de un furnizor recunoscuta pe piata - in cazul RO, de ALFACONT (stiu ca asta mai naste 30 de subiecte pe urmatoarele 2 luni, dar poate asa se mai apropie Tarifele Lista ale TV de cele Nete). Alte eventualele coincidente dintre cifrele de afaceri de la Registrul Comertului pe 2005 ci cele ale agentiilor din Raportul Agentiilor / Retelelor de media 2005 publicat in AdPlayers si avand ca sursa RECMA, sunt “pur intamplatoare”.

2. Aceste rapoarte NU sunt CIFRELE DE AFACERI de la REGISTRUL COMERTULUI ci doar cifre bazate pe estimari nete ale BUGETELOR DE MEDIA ale agentiilor, pornind de la monitorizari la RC, reduse cu discountul mediu pe piata. (si azi ii multumesc unui profesor de la TCM ca m-a picat la un examen pentru ca n-am pus o unitate de masura si o sursa..), Asa se face de 8 ani in intreaga lume si, sunt sigur ca le-ai prins si tu in ultimii ani, exact acestea sunt datele din reviste ca AdvertisingAge, publicate cu precizie matematica in a doua jumatate a lunii aprilie, pentru anul precedent.

Rapoartele privind Agentiile Media se fac chiar daca factura pe media vine de la Canalul Media si nu neaparat de la Agentia de Media. Aceasta din urma poate face doar factura pentru serviciile prestate , nu si pentru Media, nu? (Daca agentia nu incaseaza decat comisionul, asta nu inseamna ca ea nu a planificat sau cumparat media).

3. Proiectiile pe 2006 mai contin evolutii asteptate de RECMA, inclusiv dupa aprecieri privind evolutia / migrarea conturilor din portofoliu apartinand executivilor locali, si iarasi nu au legatura cu ce vor raporta agentiile la anul sau vor scrie publicatiile economice in toamna lui 2007.
(Orice alte neintelegeri sper sa fie doar licente de exprimare pentru a atrage cititori din bransa pe AdPlayers si nimic altceva. In raportul RECMA nu sunt pomenite nume ale executivilor locali de exemplu).

Conturile se mai schimba, este adevarat si RECMA improspateaza permanent datele iar cine le cere le poate poate primi, cu conditia sa fi fost comunicate de agentii catre Carterul General de retea sau catre RECMA. Pe langa capetele de retea, personal am pus umarul si chiar am facut cateva legaturi directe intre RECMA si cativa GM/ MD / CEO de agentii de media din RO.

PS. Raportul ar putea fi „o gluma” doar daca evaluarile RECMA citate in AdvertisingAge si AdWeek, precum si revistele respective, ar fi si ele niste „glume mondiale”, unele de peste 75 ani si cu tiraje care ingroapa 80% din ziarele generaliste din Ro (Advertising Age are in jur de 60.000 iar AdWeek in jur de 40.000). Presupun ca stii, RECMA este si furnizor Worldwide de date referitoare la agentiile de media, pentru aceste publicatii care nu au forum de publicitate ci maxim un blog moderat (sper sa nu fiu „moderat”, pentru ca nu corespund opiniile mele cu guideline-ul blogului).

7/19/2006 08:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7/19/2006 03:33:00 PM  
Anonymous sowhat said...

bineinteles ca-ti faceam avansuri. dar pentru ca din mailul meu in blogul tau cifrele au ajuns aproape duble (aviz lui Cristi...) as putea banui nebunia ca e reciproca

7/20/2006 05:23:00 AM  
Blogger razvan varabiescu said...

Cine este anonimul care a terminat TCM, lucreaza in domeniu, are sloava alambicata si s-a ingrasat in ultimii 6 ani???

Iulian toma???

Salutare iulian si multumesc pentru explicatii. Ma simt vorbind cu tine ca in fata unui zidar care ma intreaba daca vreau glet de 2mm cu sarpanta sau mortar cu lavabila...

am citit de 2 ori postitul tau si iti respect punctul de vedere si inteleg apropo de ce zicea cristi ca "baietii destepti de afara nu vin sa ne lumineze in problemele carora noi nu le dam de cap".

inteleg ca daca toti clientii ar avea un cost unic in piata ala ar trebui sa fie topul.

si mai inteleg ca si ei isi asuma din start ca livreaza un top gresit dar aplica principii corecte...

era un film ca "operatia a reusit, pacientul a murit".

7/20/2006 05:24:00 AM  
Anonymous cristi said...

Salutare Iulian.(?)

Nu te supara pe Razvan, el e buying si e mai spumos in expresie.

Uite cum vede un research topul recma:
Cica s-a inventat o vopsea (sa-i zicem STIGMA) pentru marcajele de pe autostrazi care reflecta undele radio, astfel incat masinile cu "pilot automat" sa accelereze/franeze/vireze etc, bazandu-se pe emisia de unde radio si reflexia lor in vopseaua STIGMA.

Datorita globalizarii comuna Movileni va fi prima localitate care beneficiaza de acest sistem.

Exista cateva stelute:
1. vopseaua asta se foloseste pe mijlocul arterei de circulatie, iar pe ulitele din movileni nu exista nici borduri si nici aliniamente ( niciodata gardurile n-au fost aliniate, pe alocuri nici nu exista garduri, si chiar daca exista localnicii si-au mai facut un chiosc, o remorca dezafectata etc dincolo de gard.

=> o masina cu sistemul amintit ar vira din 2 in 2 metri urmand vopseaua pusa la jumatatea distantei dintre stanga si dreapta este o linie sinuoasa. ( n-au fost niciodata borduri,unele garduri s-au mai distrus in timp, si chiar daca exista localnicii si-au mai pus un chiosc, o remorca dezafectata etc).


2. pe ulitele din Movileni planeitatea e un "tip ideal", superlativul absolut pentru planeitate fiind "ca-n palma".

=> o masina cu sistemul amintit ar frana/acelera din 2 in 2 metri urmand vopseaua pusa pe santurile si gropile de pe ulita.

3. planul cadastral de la primarie a fost facut in functie de calitatea tuicii propritarilor gospodariilor.

=> o masina cu sistemul amintit s-ar izbi din 10 in 10 m de diverse suri, gradinite, sau doar garduri, aflate pe locul unde in planul cadastral ar fi artere de comunicatie.

4-n mici amanunte legate de implementare:
- tocmai plouase abundent si in cateva locuri nu s-a putut pune vopsea din cauza ca "nu prindea pe apa".
- intre timp a inceput semanatul si cand vin "tractoristii" acasa, mai aduc si brazde de noroi care mai acopera vopseaua.
- unor muncitori le-a placut nuanta vopselei si-au vopsit si ei niste prispe si niste cotete de gaini
- fiindca n-a ajuns, au mai indoit vopseaua cu ceva var stins.
.....


Si acum intrebarile
- este vopseaua STIGMA o gluma?
- putem sa mergem pe pilot automat?
- sa punem un semn cu reducerea vitezei? sau o pancarda cu STIGMA- vopseaua revolutionara?

7/20/2006 08:56:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Inteleg ca avem o metodologie beton care ne duce la un top gresit. cei de la RECMA nu ar putea sa aplice o metodologie gresita care sa reflecte un top corect???

zic si eu...

7/20/2006 09:40:00 AM  
Anonymous cristi said...

Cred ca ne lipseste betonul :).

7/20/2006 10:57:00 AM  
Anonymous orlando said...

Cristi (research), foarte "spumos" postul tau :)

daca-mi acceptati umila parere, eu, ca funizor in piata, cred ca mccann, media direction si zo sunt cam la egalitate pe podium si nu neaparat in ordinea asta (mccann a pierdut totusi doi clienti maricei la finalul anului trecut - nestle si loreal - in favoarea z(o))

va fi interesant de urmarit topul la anul, daca zenith si optimedia devin zo, iar mediadirection aprofundeaza mai indeaproape relatia cu omd-ul ... atunci sa vezi topuri :)

7/20/2006 02:42:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7/20/2006 04:20:00 PM  
Anonymous Iulian Toma said...

Orlando,
stii ca le-am propus ca poate punem si internetul anul asta, pentru raportul din toamna sau primavara. Poate pui si tu umarul. Sa-mi trimiti sa le dau mai multe coordonate.

7/20/2006 06:04:00 PM  
Anonymous Iulian Toma said...

Cristi,
Ca sa nu-ti stric compozitia stilistica, Raportul nu intra nici pe drumuri judetene. Decat daca nu vrem sa-i ducem la Cimitirul Vesel de la Sapanta. RECMA doar a marcat drumul, pe unde i-am zis noi, chiar daca noi le-am zis sa traga linia mai la stanga sau mai la dreapta.

RECMA a adus vopseaua, a marcat, restul e treaba noastra. Putem sa le zicem in cursul acestui an ca n-a fost asa si sa ca peste RO2006 sa traga 95% discount(restul lumii are 40-55% discount). RECMA ar putea fi maxim imbunatatit pentru Ro, de catre Ro.

Uite cum zic ei ca se face:
1. Se iau agentiile, carora le stii clientii si se trec in dreptul clientilor de la monitorizarile alfacont. Se pondereaza cu disocuntul de la executivii locali din RO si gata raportul.
(Cu alte monitorizari recunoscute de piata(!!), asa este peste tot in lume. Daca esti RECMA si lucrezi cu toate masuratorile din lumea asta, ii dai tu de cap si Ro, cu mai putine insertii ).

2. Munca raportului este mai intai sa fii RECMA, sai ai monitorizari recunoscute pe piata RO si sa-ti zica agentiile ce conturi au (daca le mai au), sa-ti trimita schimbari continuu pentru actualizari. Daca iti mai dau si discountul mediu cei din Ro, treaba asta este ca si facuta.

7/20/2006 06:16:00 PM  
Blogger razvan varabiescu said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7/21/2006 12:18:00 AM  
Blogger razvan varabiescu said...

nu am sa incerc sa fiu "spumos", este practic imposibil dupa postitul lui Cristi (emoticon scotand palaria si facand plecaciuni adanci), dar am sa incerc sa fac pe manafu:

1. Scopul declarat al celor de la RECMA este de a realiza un top in conformitate cu realitatea privind agentiile media din Romania. pe oricine intrebi (agentie, client, furnizor) vei constata ca scopul nu a fost atins.

2. daca MD se lupta pe picior de egalitate cu mccann si zo, mccann pierdut client, MD+OMD=Love, top 2006: (O)MD, ZO, Mccann deci putem face studiul pe internet de care vorbeam.

Orlando, te bagi sa punem umarul serios sa facem un studiu de net??? eu cu cristi promitem sa facem presiuni la ceilalti furnizori sa intre in studiu...

3. Ca topul sa functioneze, intai trebuie sa asfaltam, apoi sa aliniem gardurile, sa refacem bordurile si sa marcam trecerile de pietoni. trebuie sa punem camere de supraveghere sa nu se fure. imi este teama ca pana facem toate astea reapar gropile.

poate dupa ce intram in UE.

7/21/2006 12:28:00 AM  
Anonymous Cristi said...

Da Iulian,

acum serios, ma folosesc de Recma de cativa ani, si am participat si eu la proiectul de acum.

E foarte adevarat ca nu cred ca in Romania au tinut la acuratetea cifrelor, informatia utila pt RECMA fiind mai degraba cea de alocare a conturilor pe agentii.


Initial doar m-am amuzat de "surprizele" din top.
Poate m-am infierbantat un pic in momentul in care ai insistat ca aia d-afara sunt prea destepti ca sa greseasca si "contabili" din romania sunt niste diletanti.

Sunt doua lucruri cu care nu-s de acord:
- afirmatia ca "E buna pt ca e peste tot in lume". Asta cred ca e unul din marile pacate ale societatatii romanesti actuale, si d'aia bem sampanie cu vodca si construim zigurate pe blocuri de sticla. "Peste tot" e de multe ori discutabil,iar "importul" cu argumentul asta, de cele mai multe ori arde niste etape, care au avut loc in locul de origine.
- Mai am o problema cu sinonimia dintre "folosit" si "acceptat"

Ca sa n-o mai lungesc, si sa-ti arat ca vorbim de autostrazi si nu de drumuri judetene:

1. RC e un atavism in TV.

2. Discount comun intre medii ar insemna ca 89% din cheltuili sunt TV.

3. Tv la alfacont inseamna 13 statii, si de fapt se cumpara publicitate pe vreo 30 de statii.

4. primele doua publicatii in topul RC al revistelor sunt doua brosuri A5, gratuite, care au RC pentru toate timbrele pe care le pun acolo.

5. Prima ar fi al doilea post de tv cu 93% din cat face Pro-ul, iar National TV ar fi 98% din TVR1.

Ca sa inchid povestea cu Movileni-ul.

1. mijlocul soselei = discounturile de la RC sunt extrem de diferite intre "vehicule media".
2. suisuri si coborasuri = pe aceeasi publicatie/statie exista diferente mari de discount.
3. planurile cadastrale = stabilirea RC s-a facut de multe ori tinand cont de niste "principii" care n-au fost niciodata functionale.
4. locuri nemarcate = numeroase medii si "publicatii" nemonitorizate
5. vopsea acoperita= sunt numeroase zone (proiectele, product placement, sponsorizari) care nu-s prinse in RC.
6. vopsea pe cotete de gaini- vezi timbrele cu restaurante din city guideuri.
7. vopsea indoita cu var: numerosi bani "ipotetici" datorita barterelor sau produselor proprii

7/21/2006 01:50:00 AM  
Blogger razvan varabiescu said...

cand iti scrie cristi P pe blog e ca si cum ai face sex cu o surdo-muta. Are sens sa mai spui ceva??? clar a blocat subiectul...

daca as fi in locul lui iulian drept raspuns nu i-as raspunde nimic...

7/21/2006 06:26:00 AM  
Anonymous Iulian Toma said...

Razvan ,
1.Stiu ca Raportul RE nu e pe gustul multora, si ii inteleg pe fiecare, iar cafelele si discutiile private nu pot fi cuantificate de RE. Deci valoarea ta de referinta e la ratecard..

RE le vrea scrise si sunt tare curios cate vor trece de cafea si bere..( pentru ca le voi afla ..iar cele serioase ar putea aparea si in AdPlayers si atunci poate vor iesi si vinovatii de raportari umflate), dar as putea pune si pariu ca vor ramane doar aici pe blog. Deci cei lezati ar avea plangeri fondate, ar avea interesul si ar putea iesi de dupa colt si sa faca ceva. Dar bag mana in foc ca nu vor fi plangeri.

3. Daca vrei sa fim corecti, si nu vrei sa faci un joc ..incorect, polul de media n-are legatura cu raportul pe retele / agentii pe care-l face RE. ZO se declara una si aceeasi agentie/ retea pana la sfarsitul anului, in timp ce (O)si MD sunt doua retele diferite, doar daca nu vrei sa le spui tu oamenilor mai putin avizati altceva.

In material la pct10 este numit POLUL, (Love este o licenta mai putin potrivita pe chestiuni serioase, AdPlayers este obligat sa fie ceva mai specific si sa spuna ca retelele nu practica relatii de acest gen in Familie),
Cei de la RE stiau de pol, dar nu are legatura cu metodologia. Si AdPlayers a subliniat si alternativa cu un alt numar 1, dar vorbind despre POL, nu de raport, (vezi pct 4 si 10)numai ca nu cred ca ai remarcat, decat ce era mai relevant pentru analiza ta.

7/21/2006 06:42:00 AM  
Anonymous Iulian Toma said...

Cristi,
Sper sa nu ma taxeze Razvan la cine stie ce CPT sau TRP pe cea mai tare "media" de analiza a subiectului, si sa plece in Caraibe.

Imi pare rau ca n-am fost explicit cu contabilii si oamenii de media. Stii ca unii scot banii din buzunarul clientului iar altii (diferiti) se chinuie sa-i bage in conturi, la media sau la agentie.

1. RC nu este asa afara, acolo e o valoare de referinta. Hai sa schimbam regulile si sa nu criticam dupa ce nu mai avem incotro.

2. Nu este Discount comun ci unul global, pe toata media. S-a ajuns la asta cu o media ponderata pe medii, indicata de executivi, dar probabil ca ti-a scapat asta.

3. nu 13 este important ci ponderea TV gresit monitorizate sau a lipsei de monitorizare TV importante. deci back to 1.

4. Un cotidian national a fost corectat de BRAT, nu vad de ce nu ar fi corectati sau exclusi si altii, deci tot 1

5. E vorba doar de conturile agentiilor monitorizate in raport. Nu pot sa cred ca cineva baga intr-o TV 5%, 10% si 75% si arata la fel la RC si nimeni nu zice nimic. Dupa cum vezi, trebuie sa vina altii de afara sa inverseze ierarhiile ca sa se rezolve ceva..

Stiu ca blogul te obliga sa fii grijuliu. Ma las pagubas cu Movileniul pentru ca mai am de citit si Cenzura lui Marian Petcu, la care ma chinui de la BOOKfest incoace. Dar te invit sa spui lucrurilor pe in privat, cred ca stii coordonatele mele.

7/21/2006 07:27:00 AM  
Anonymous cristi p said...

Razvan,
Chiar ma intrebam cum e sa faci sex cu o surdomuta.

Cred ca o sa-mi fac si eu blog sa vad cum e. :)


Iulian,
Nu-mi displace deloc topul respectiv, doar ma amuza, deja fredonez: ...

Suntem un popor de oameni harnici, harnici si buni
Si-asteptam de undeva, de la cineva, de la oricine sa faca minuni
Am vrea, foarte mult ne-ar placea sa fie si la noi ca-n SUA
Si ne mai tot gandim ce bine e si in UE.
...

Razvan, Orlando, Cristi, Iulian .. si ceilalti "oameni de bine" de pe acest site dupa ce terminam cu media incercam sa schimbam si imnul?

7/21/2006 08:06:00 AM  
Blogger razvan varabiescu said...

Draga Iulian, Cristi & CO

In primul rand ma bucur ca aproape toate partile implicate in topul RE si-au spus punctul de vedere.

Iulian, dupa postit-ul tau e clar ca nu suntem seriosi:). asta denota ca ne cunosti bine...

"RE le vrea scrise si sunt tare curios cate vor trece de cafea si bere..( pentru ca le voi afla ..iar cele serioase ar putea aparea si in AdPlayers si atunci poate vor iesi si vinovatii de raportari umflate), dar as putea pune si pariu ca vor ramane doar aici pe blog."
Nu scriu sub anonimat sau sub un nickname (daca vrei iti dau copie dupa buletin sa vezi ca chiar ma numesc varabiescu, nu e o gluma asa cum am sperat si eu pana la 14 ani cand mi-am ridicat buletinul)

Din ce stiu din partea MD s-au facut demersuri inainte de aparitia topului (corecteaza-ma daca gresesc) de catre Carmen, fara succes.

cred ca suntem toti de acord ca:
RECMA foloseste o metodologie international verificata care aplicata pe cifrele .ro duc la un top in neconcordanta cu realitatea din piata(ma poti cita cu asta:)).

motivele pentru care topul nu este in conformitate cu realitatea le-a structurat cristi prea bine (ma si mir de ce nu lucreaza la md...)

7/21/2006 11:13:00 PM  
Anonymous Iulian Toma said...

Felicitari pt subiect Razvan,

3 oameni importanti de media, dupa cati am identificat eu, nu-i rau. Sunt sigur ca au mai vazut si altii, care poate n-au vrut sa scrie. Ma bucur ca v-a atras atentia subiectul cu RE.

Eu sunt sigur ca discutia a fost una demna de blogul unei reviste de profil, serioase, si n-am vrut sa se inteleaga faptul ca "la o cafea sau la o bere bere" ar putea fi altfel. (Uneori chiar avem nevoie de o atmosfera relaxata a discutiei, in care vedem pe ce pozitii suntem).

Numai ca, daca ne ducem acasa si uitam ce-am vorbit ieri, inseamna ca vorbele au ramas la o cafea sau la o bere, si-atat. M-as bucura si as vrea sa n-am dreptate. Dar vom trai si vom vedea.

Daca aveti timp, va invitsa va formulati opiniile si pozitiile (invitatia este deschisa si altor interesati), si ma ocup sa le mai impartasesc si catre altii framantati de subiect.

7/22/2006 03:35:00 AM  

Post a Comment

<< Home