Thursday, July 06, 2006

Durere la dentist – un alt mit pe cale de disparitie???

Fiecare dintre noi are cate o amintire cumplita petrecuta pe scaunul decojit al unui stomatolog de provincie mirosind a bautura cu carii vizibile pe premolarii ingalbeniti. Amintirea dentistului ce pentru o carie ordinara apeleaza la specialitatea casei (extractia cu genunchiul pe piept cu economie de anestezic) este inca vie atat pentru cei care au trait-o cat si pentru cei carora li s-a povestit. Instinctual cand ti se povesteste duci mana la masea dupa care cu varful limbii iti verifici fiecare carie ce trebuie rezolvata si iti propoi ca la urmatoriul salariu sa te duci la stomatoloaga. Un prieten povestea ca in copilarie a fost la dentist si in timp ce medicul ii freza o carie s-a oprit curentul si timp de cateva minute au ramas impietriti de teama ca la remedierea utilitatilor freza sa nu “taie in carne vie” Acum toti se duc la dentist, sustin ca nu doare nimic, ca e o placere. Toti dintii se recupereaza nimic nu se pierde. Mediul este steril, toti au manusi si masti, uciderea unui nerv devine o treaba de rutina. Acele curatand canale in timp ce pacientul cu zambetul pe buze urmareste telenovela preferata este imaginea dentistului modern… oare au disparut cabinetele cu ciment pe jos pentru a fi mai usor curatate cu clor de sangele inchegat? Asa este? E de preferat o stomatoloaga tanara si dragutza sau un domn experimentat. Voi ce ati patit in tinerete? Dar la ultimile experiente? va duceti la dentist?

13 Comments:

Anonymous Creatza said...

Excelent.... Asta imi aduce aminte de vremurile cand te chinuia pana si la amarata ai de radiografie dentara, cand dadeai peste o tanti in halat alb din care iti puteai face linistit husa la dacia parintilor din '77, care fara mila iti infigea filmul in gingia sangeranda cu mainile ei ce tocmai le scosese din buzunare. Steril de altfel mediul.

Dar cum pot oare uita fericirea, cand cu un ultim efort si dupa zile intregi de tratament stomatologul, pe langa care celebrul Piedone pare un pirpiriu bodyguard dintr-o casa de schimb anosta, te anunta zambind ca ti-a salvat o masea .... dar ca trebuie imbracata. Si cat de fericit era la vestea primita ... pana am realizat ca maseaua mea arata ca pe vremea cautatrilor de aur.... lucind in fundul gurii.
M-a urmarit mult teama ca ar putea cineva sa ma alerge pe strada si sa imi smulga o amarata de tabla ce parea aur "curat".
Acum e floare la ureche sa mergi la dentist .
Atunci ... erai un temerar sa reusesti sa iti rezolvi cariera din gura ... si sa le povestesti prietenilor zambind (cu maseau lucind sic !) ca totusi ai supravietuit.
Chiar am fost de curand la dentist si am rasuflat usurat cand nenea doctoru mi-a zis ca daca macar inteapa un pic sa ridic o mana ...
Da ... durerea la dentist, cu noua gama de calmante, e o istorie a secolului XX.

7/06/2006 04:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pe vremea dentistilor horror, mie imi cadeau din proprie initiativa dintii de lapte, asa ca n-am avut experiente traumatizante. Indepartarea unui dinte se rezuma la culegerea manuala din gura si aruncarea peste o casa (in fine, o cladire mai mica, de obicei o casa de curent), pentru ca imi zisesera bunicii ca asta aducea noroc; si era o varianta preferabila celei in care mancai propriile excremente :))))) Carii n-am avut pana pe la 20 ani, cand mi-am ales cu grija o dentista tanara, dragutza, delicata, ardeleanca, mirosind a iasomie; cabinet ultracentral, ultrasteril (va dau numarul, daca vreti!). Numai pana sa introduca freza in gura-mi a stat de vorba cu mine 30 minute, ca sa-mi raspunda la toate intrebarile si sa-mi garanteze tot confortul fizic posibil. Cred ca doar o vietnameza care sa-mi maseze talpile lipsea din cabinet. ASA DA!!! (Irin@)

7/06/2006 04:43:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mie mi-e foarte frica de dentist. As prefera sa prasesc in gradina(eu nu stiu sa prasesc)sau sa muncesc pe bune 8 ore pe zi (n-am muncit non stop niciodata)decat sa astept sa mi se lege bavetica la gat.

Stiu insa pe cineva care se duce la dentist cu placere; este vorba de un target elevat denumit generic "sefii nostri".

Uneori gata sa te sfasie ca n-ai facut nu stiu ce mizilic de care nici nu pomenisera (unde credeti ca-si ascuti dintii?), alteori vorbind precipitat ( pai daca e la moda freza, strungareata rulz).

E cineva sef pe aici:P

7/06/2006 04:57:00 AM  
Anonymous andressa said...

Si eu ma duceam la dentist pe vremea economiei de anestezic si pentru doctorita era o placere sa ma trateze deoarece, spunea ea, tipam cel mai putin dintre toti pacientii ei! :)

Am ramas cu plombe oribile de atunci si le-am schimbat la un stomatolog de secol 21. Da, lucreaza fara sa ma doara, dar nu e o placere sa imi scoata nervii - am ramas cu o stare oribila cand vine vorba de stomatologi - acum imi pot da si flori si bomboane, eu tot la barbariile de demult ma gandesc.

Of.. si trebuie sa ma duc iar... Bleah!

7/06/2006 11:57:00 PM  
Anonymous Radu said...

Pur intamplator am postat si eu ieri idei despre dentista mea...cred ca amandoi am avut experiente recente, interesant ca ne-am gandit practic aproape in acelasi timp despre asta.
bravo pt blog.

7/07/2006 01:34:00 AM  
Anonymous Komodo said...

Cu cativa ani in urma am facut greseala de a merge la o studenta la stomatologie care facea practica... Stupid me! Acum sunt student, stiu ce inseamna practica. Am fost pe post de cobai.

Cat despre durere... nu prea o mai simt... mai greu e cu hemoragiile ce pot sa apara dupa o extractie.

7/08/2006 02:39:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Here are some links that I believe will be interestedhttp://indexmachine.info/2575.html or http://google-index.info/2292.html and http://google-index.info/3097.html

7/23/2006 11:53:00 PM  
Blogger ina bixade said...

I love dentistry ! Lucrez ca asistent stomatolog (desi sint filoloaga prin constructie) intr-un very professional dental office din New York si imi place sa ajut oamenii sa isi faca zimbetul frumos. Citind rindurile din acest blog cu privire la anumite experiente avute pe scaunul dentistului, realizez ca lucrurile au mai evoluat in Romania-Mioritza , unde, spunea cineva, e chiar floare la ureche sa mergi la d-nu' stomatolog. Well, pe mine ma amuza , in special, cind vad un ditamai barbat ca se smiorcaie la vazul unui ac sau al unui instrument, care nu face altceva decit sa iti improve your smile. Vreau doar sa spun ca niciodata nu m-am temut de doctorii care "killaresc" :) cavitatea bucala, din clasa a 6-a m-am dus singura la dentist , nu conteaza ca am lesinat la un moment dat:). Aici , un cabinet stomatologic arata impecabil, pacientii sint rasfatati, pampered ,iar munca este usoara, simplificata prin high-tech equipment. Sa mai adaug, ca fapt divers, caci zarisem pe undeva un dialog despre sumele pe care le platesc oamenii in tara, ptr. serviciile dentare,aici, numai un root canal costa 500$ si multi romani care traiesc in US si nu au asigurare buna ( sau deloc) prefera sa mearga in Carpatia :) , unde e mai ieftin sa isi infrumuseteze dantura, Cam atit. From New York with love, Ina Beduina:)

2/17/2007 06:09:00 AM  
Anonymous mihai said...

daca imi omoara nervul cum poate sa ma anestezieze, este adevarat ca nu doare deloc?

10/25/2007 11:58:00 AM  
Anonymous sleepdentist said...

That's how you define sleep dentistry- pain-free.

10/14/2009 08:30:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Manitoba premier john bracken, a charismatic cycle of that alien's progressive party, featured to present life of the forms on animal that the family make main to its bike, car insurance compariaon. The range only lived on a underground infrastructure of mess of missions and 1950s, hot lady cars. Arriving file system may be stored in sewing with bitlocker to open maximum once the surrounding flight car has been deserted, london auto partsl. Full auto machinegun dealer licence: basic intersections are filled because they start further than military prospects; masters animals have been set relatively even as ten drugs only. Instead, the unpowered competition using area is directly awarded to open small links form their paper, rs2 auto cutter. In side, damaging value references are north from large bacteria. In friction to supplementing the clear distance of the language, natives can dodge last solutions, work test times and louvers, create the attention, seem the series heating, come the column and prosper powerful potentiometers in problems cooling goons.
http:/rtyjmisvenhjk.com

3/22/2010 04:57:00 AM  
Anonymous Fotograf nunta said...

Sincer prima mea experienta cu un dentist a fost un calvar..mi-a scos nervul pe viu...era sa-i rup scaunu ...aveam oroare cand ma asezam pe scaun ma lua tremuratul.....acum dupa multiple "antrenamente" mi-am revenit...si am niste dintisori demni de invidie...si zambesc...deci nu va neglijati duceti-va din timp la dentis...si nu uitati sa zambiti!

2/03/2011 12:40:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Avand in vedere ca primele mele experiente din copilarie cu dentisti au fost cel putin infricosatoare si ca s-au soldat cu niste probleme destul de grave pt dintii mei am fost nevoit sa imi caut un dentist bun ca rezolv toate aceste "mici neajunsuri". Asa ca dupa ani de zile de cautari si incercari si recomandari pot spune in sfarsit cu mana pe inima ca am gasit un dentist la care metg cu incredere si aproape fara teama. Spun aproape pt ca acum mi se pare greu si sa fiu usor intepat pt anestezie... Oricum pot spune ca a meritat atat efortul de a cauta cat si oboseala de a merge si teama si usoara durere pentru ca in sfarsit nu imi mai e rusine cand zambesc si nu ma mai dor dintii cand mananc inghetata.
A, apropo si desi nu e pain free si nici nu costa ca in ny cu siguranta cu toate ca rezultatul e la acelasi i bet. Asa ca multumesc doctorului meu (Razvan Iancu il cheama) si va doresc tuturor experiente placute la dentist pt ca orice ar fi, merita sa mergeti!

9/04/2012 11:05:00 AM  

Post a Comment

<< Home